מהי ההתנהגות הנדרשת מנהגי כלי הרכב בתמונה?
 | יאטו בכניסה לעקומה החדה וישמרו כל אחד על נסיעה בצד ימין הקיצוני של הכביש. |
מהי הודעת אי שימוש ברכב ("הורדה מהכביש")?
| הודעה על אי שימוש ברכב שנמסרה לנהג על ידי שוטר, שמאי או בוחן עקב ליקוי או תאונה ברכב. |
מהי החובה המוטלת על הנוהג ברכב בהתקרבו למפגש מסילת ברזל?
 | להאט עד כדי יכולת עצירה לפני המסילה. |
מהי המגבלה של הטנדר הירוק (המסחרי), הרוצה לפנות ימינה, על פי הנראה בתמונה?
 | נהג הטנדר חייב לנהוג בזהירות רבה, כי יש רכב אחר בשטח המת בתנועה מימינו. |
מהי המהירות המרבית המותרת ברחוב משולב?
 | 30 קמ"ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת בתחום שאחרי התמרור?
 | 30 קמ״ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת לנהיגה בטרקטורון?
 | 40 קמ"ש בכל דרך. |
מהי המהירות המרבית המותרת לנהיגה ברכב נוסעים פרטי (אם לא הוצב תמרור המורה אחרת)?
 | בדרך עירונית - 50 קמ"ש; בדרך שאינה עירונית - 80 קמ"ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת לנהיגה ברכב נוסעים פרטי בדרך שאינה עירונית שיש לאורכה שטח הפרדה בנוי (אם לא הוצב תמרור המורה אחרת)?
 | 90 קמ"ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת לרכב מסחרי שמשקלו הכללי המותר עד 3,500 ק"ג הנוסע בדרך שאינה עירונית ללא שטח הפרדה בנוי (אם לא הוצב תמרור המציין אחרת)?
| 80 קמ"ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת לרכב נוסעים פרטי בדרך מהירה (אם לא הוצב תמרור המורה אחרת)?
 | 110 קמ"ש. |
מהי הסיבה המוצדקת לירידה בלתי מתוכננת מהכביש אל שול הדרך?
| הופעת גורם מפתיע ומפריע בנתיב הנסיעה של הנהג. |
מהי הסכנה בעת בלימה בירידה בלתי מתוכננת מהכביש אל שול הדרך?
| סחרור הרכב כתוצאה מבלימה על סוגי מצע (דרך) בעלי מקדמי חיכוך שונים. |
מהי הסכנה בשימוש בנווטן (ג'י-פי-אס – GPS) בעת נהיגה?
| הסחת דעתו של הנהג מן הדרך. |
מהי הסכנה המידית הנגרמת בהחלקת רכב בעת נהיגה?
| אבדן כושר ההיגוי ואבדן השליטה ברכב. |
מהי הסכנה העיקרית בעת נסיעה לאחור?
| הימצאות עוברי דרך בתחום "השטחים המתים" ופגיעה בהם. |
מהי הסכנה הצפויה בנהיגת רכב משא ארוך?
| הימצאותם של כלי רכב קטנים ב״שטחים המתים״ וקושי בפניות חדות. |
מהי הסכנה הצפויה לנוהג ברכב הפונה ימינה, במהלך ביצוע הפנייה?
| במהלך הפנייה עלול להיכנס מימינו רכב דו-גלגלי. |
מהי הסכנה שבהחלפת הילוך בזמן נסיעה בעת נהיגת רכב כבד במורד תלול?
| יש סכנה שההילוך לא ישתלב והרכב יישאר בהילוך סרק (ניוטרל). |
מהי הפעולה הראשונה שמבצעים נהגים בסדר הפעולות לחציית צמתים?
| מוודאים שהצומת פנוי ושניתן להשלים את המעבר בצומת בבטחה. |
מהי הפעולה שעל הנהג לבצע לפני הזזת ידית תיבת ההילוכים האוטומטית לצורך התחלת הנסיעה?
| לחיצה על דוושת בלם הרגל, כדי למנוע את תזוזת הרכב. |
מהי הפעולה שעל הנהג לבצע לפני שחרור בלם עזר (חנייה) ברכב בעל תיבת הילוכים אוטומטית לצורך התחלת נסיעה?
| לחיצה על דוושת בלם הרגל, כדי למנוע את תזוזת הרכב. |
מהי השיטה הבדוקה והמומלצת לשמירת רווח מתאים מהרכב הנוסע לפנינו?
| שיטת ספירת "שתי השניות". |
מהי השפעתה של מהירות גבוהה בעת תאונת דרכים?
| היא גורמת לעצמת התנגשות גבוהה יותר ולנזק ולפגיעה חמורים יותר. |
מהי השפעתה של שמירת רווח מתאים מהרכב שלפניך בעת הנהיגה על צריכת הדלק והבלאי של הרכב?
| שמירת רווח מתאים מפחיתה את שחיקת הבלמים ומקטינה את צריכת הדלק של המנוע. |
מהי התדירות הנכונה לביצוע תחזוקה ברכב?
| התדירות שעליה ממליץ יצרן הרכב. |
מהי חובת ההאטה הנקובה בחוק, החלה על הנהג?
| האטת הרכב – ואף עצירה – בכל מקרה שצפויה סכנה. |
מהי חובתו של בעל רכב או מי שהשליטה על הרכב בידיו?
| לא להרשות לאדם שאין ברשותו רישיון נהיגה תקף לאותו סוג רכב, לנהוג בו. |
מהי חובתו של נהג שהרגיש שחלק מן המטען שהוא מוביל נפל על הכביש?
| לעצור מיד ולדאוג לסילוקו המידי של המטען שנפל. |
מהי חובתו של נוהג ברכב שמשקלו הכולל יותר מ-3,500 ק"ג בעת העמדת רכב ב"זמן תאורה" בדרך שאינה עירונית?
| להציב משולש אזהרה תמיד וגם להציב פנס נייד או להפעיל את ארבעת מחווני הכיוון (אורות המצוקה). |