מהי הדרך הנכונה לירידה מתוכננת לשול הדרך הנמוך מהכביש?
| האטת הרכב למהירות נמוכה וירידה הדרגתית לשול. |
מהי הדרך הנכונה לעבור מנתיב לנתיב?
| בדיקה והסתכלות במראות, בדיקת הנתיב המיועד, איתות, הבטחת אפשרות המעבר וסטייה מתונה (באלכסון) מנתיב לנתיב. |
מהי ההשפעה של שמירת רווח על שדה הראייה של הנהג?
| ככל שנשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנינו, כך ישתפר שדה הראייה. |
מהי ההתנהגות הנדרשת מנהגי כלי הרכב בתמונה?
 | יאטו בכניסה לעקומה החדה וישמרו כל אחד על נסיעה בצד ימין הקיצוני של הכביש. |
מהי הודעת אי שימוש ברכב ("הורדה מהכביש")?
| הודעה על אי שימוש ברכב שנמסרה לנהג על ידי שוטר, שמאי או בוחן עקב ליקוי או תאונה ברכב. |
מהי החובה המוטלת על הנוהג ברכב בהתקרבו למפגש מסילת ברזל?
 | להאט עד כדי יכולת עצירה לפני המסילה. |
מהי המגבלה של הטנדר הירוק (המסחרי), הרוצה לפנות ימינה, על פי הנראה בתמונה?
 | נהג הטנדר חייב לנהוג בזהירות רבה, כי יש רכב אחר בשטח המת בתנועה מימינו. |
מהי המהירות המרבית המותרת ברחוב משולב?
 | 30 קמ"ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת בתחום שאחרי התמרור?
 | 30 קמ״ש. |
מהי המהירות המרבית המותרת לאופנוע בדרגה A (אם לא הוצב תמרור המורה אחרת)?
| 50 קמ"ש בדרך עירונית ו-80 קמ"ש בדרך שאינה עירונית. |
מהי המהירות הסבירה הבטוחה לרכיבה על אופנוע?
| מהירות שבה מצליח הרוכב לזהות את כל הפרטים בדרכו ומוודא שליטה מלאה באופנוע, ושאינה גבוהה מן המהירות המרבית. |
מהי הסיבה המוצדקת לירידה בלתי מתוכננת מהכביש אל שול הדרך?
| הופעת גורם מפתיע ומפריע בנתיב הנסיעה של הנהג. |
מהי הסכנה בעת בלימה בירידה בלתי מתוכננת מהכביש אל שול הדרך?
| סחרור הרכב כתוצאה מבלימה על סוגי מצע (דרך) בעלי מקדמי חיכוך שונים. |
מהי הסכנה בשימוש בנווטן (ג'י-פי-אס – GPS) בעת נהיגה?
| הסחת דעתו של הנהג מן הדרך. |
מהי הסכנה בתדלוק הרכב כשהמנוע פועל?
| הצתת אדי דלק על ידי ניצוץ. |
מהי הסכנה המידית הנגרמת בהחלקת רכב בעת נהיגה?
| אבדן כושר ההיגוי ואבדן השליטה ברכב. |
מהי הסכנה הנשקפת לרוכב על רכב דו-גלגלי במעבר בין טורי מכוניות הנעות לפני צומת?
| פגיעה ממכונית הסוטה פתאום מנתיבה לכיוון הרווח בין הנתיבים שבו מתקדם הרכב הדו-גלגלי. |
מהי הסכנה הנשקפת לרוכב על רכב דו-גלגלי במעבר בין טורי מכוניות העומדות לפני צומת?
| הוא עלול לפגוע בהולכי רגל החוצים את הכביש שלא במעבר חצייה מוסדר. |
מהי הסכנה העיקרית הצפויה ברכיבה על אופנוע בחושך?
| הקושי לנתח באופן רצוף את טיב הדרך ולזהות מכשולים מבעוד מועד. |
מהי הסכנה הצפויה לנוהג ברכב הפונה ימינה, במהלך ביצוע הפנייה?
| במהלך הפנייה עלול להיכנס מימינו רכב דו-גלגלי. |
מהי הפעולה הראשונה שמבצעים נהגים בסדר הפעולות לחציית צמתים?
| מוודאים שהצומת פנוי ושניתן להשלים את המעבר בצומת בבטחה. |
מהי השיטה הבדוקה והמומלצת לשמירת רווח מתאים מהרכב הנוסע לפנינו?
| שיטת ספירת "שתי השניות". |
מהי השפעתה של מהירות גבוהה בעת תאונת דרכים?
| היא גורמת לעצמת התנגשות גבוהה יותר ולנזק ולפגיעה חמורים יותר. |
מהי השפעתה של שמירת רווח מתאים מהרכב שלפניך בעת הנהיגה על צריכת הדלק והבלאי של הרכב?
| שמירת רווח מתאים מפחיתה את שחיקת הבלמים ומקטינה את צריכת הדלק של המנוע. |
מהי התדירות הנכונה לביצוע תחזוקה ברכב?
| התדירות שעליה ממליץ יצרן הרכב. |
מהי חובת ההאטה הנקובה בחוק, החלה על הנהג?
| האטת הרכב – ואף עצירה – בכל מקרה שצפויה סכנה. |
מהי חובתו של בעל רכב או מי שהשליטה על הרכב בידיו?
| לא להרשות לאדם שאין ברשותו רישיון נהיגה תקף לאותו סוג רכב, לנהוג בו. |
מהי ישיבה נכונה של נוסע נוסף על האופנוע?
| הנוסע יושב על מושב מוסדר, כשרגליו מונחות על תומכי הרגליים משני צדי האופנוע, ואוחז בידית אחיזה או בנהג. |
מהי מהירות סבירה ?
 | מהירות סבירה שתאפשר לנהג שליטה ברכב, בהתחשב בכל הנסיבות ולא גבוהה מהרשום בחוק. |
מהי מהירות סבירה בעת נהיגה?
| מהירות כחוק המותאמת לתנאי הדרך, הסביבה והתנועה, ושבה לנהג יש שליטה מלאה ברכבו. |